Link Buggyvrienden.nl

 

 
Link Buggyvrienden.nl   
 

Shop Kontakt

Facebook Twitter YouTube Iphone Android

Het is nu 20 nov 2017 21:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 maart 2017 23:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 apr 2016 15:02
Berichten: 116
Woonplaats: Sassenheim
Hoi Ron,
Leuk dat je mijn topic volgt!
Ik vind het leuk om te delen, ookal is het geen restauratie ofzo iets.

Bedankt voor je verwijzing naar het artikel, ik ga het zkr lezen!

_________________
beginnent sleutelaar
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)


Omhoog
 Profiel  
 

Select which media to enable

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter
BerichtGeplaatst: 28 maart 2017 22:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 apr 2016 15:02
Berichten: 116
Woonplaats: Sassenheim
Beste buggyvrienden,

Afgelopen weekend weer verder gegaan met de buggy.
Ik had hulp opgetrommelt en wilde remmen klaar maken, maaaaaarr er kwam uiteraard wat tussen door, alle 2 de achteras keringen lek...
Afbeelding

Alle kevergarages waren al gesloten, maar gelukkig had een kevervriend nog 2 sets liggen! Dus daar de rest van de middag mee bezig geweest. Maar uiteraard van beun de haas opk hier bezig geweest, er zat veel vloeibare pakking tussen en er mist ruber ringetjes.

Vandaag ff naar een kevergarage geweest en de laatste dingen gehaalt.
- nieuwe bak en motor olie
- nieuwe olie druk sensor
- paar keringen
- nieuwe stuurdemper
- kachelpot vervangers

Met de kachelpot vervangers was het echt feest...
Het begon al met de oude verwijderen, een van de boutjes van op de uitlaat vast te zetten brak af, daarna bleek dat ik 2 rechter delen heb en dat ze te kort zijn voor de buggy uitlaten die er op zitten...
Donderdag dus maar weer terug en kijken wat ze kunnen doen.

Afbeelding

Vamdaag ook alle bak olie er uit laten lopen.
Afbeelding
De olie zit er al jaren in, wat vinden jullie van het schraapsel aan de plug?

Gr Jens

_________________
beginnent sleutelaar
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)


Laatst bijgewerkt door J3NS op 29 maart 2017 20:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 28 maart 2017 22:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2010 13:09
Berichten: 1967
Elke bak heeft na verloop van tijd wel wat slijtage. Eventueel spoelen en nieuwe olie erop doen.
Dan weer af laten lopen, die is dan helder kun je mooi zien of daar ijzer deeltjes in zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 maart 2017 20:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 apr 2016 15:02
Berichten: 116
Woonplaats: Sassenheim
Waarschijnlijk is de synchromsh ring van de 2 versnelling kapot of hij werkt niet echt lekker. Graag wil ik dat hij toch weer lkkr gaat schakelen, maar is kijken hoe we dat "makkelijk" kunnen oplossen.

Vandaag ff met de andere sleutel hobby bezig geweest en het DKWtje weer is uit elkaar gehaalt en die gaat morgen als een zonnetje lopen. Vant weekend ga ik aan een rit mee doen

_________________
beginnent sleutelaar
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 07 apr 2017 22:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 apr 2016 15:02
Berichten: 116
Woonplaats: Sassenheim
Beste buggyvrienden,

De linker achteras kering lekt weer na dat ik hem vervangen had
Zou het kunnen dat de kering nu weer lekt omdat de remtrommel de O ringen en kering niet goed in elkaar drukt??
De trommel zit er nu ook niet op.
Gr Jens

_________________
beginnent sleutelaar
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 07 apr 2017 23:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 dec 2011 19:22
Berichten: 214
Woonplaats: Hoek
Als de remtrommel er nog niet op zit en de achterasmoer staat niet op moment, heb je kans dat er olie langs de o-ringen komt. Eerst alles goed monteren, dan moet het dicht zijn.

_________________
Let there be Green


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 apr 2017 21:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 apr 2016 15:02
Berichten: 116
Woonplaats: Sassenheim
Gister heb nog aardig wat kunnen doen aan de buggy.
All remtrommels zitten er weer op en vrijdag ga ik ze ontluchten.
De versnellingsbak weer gevult met olie en gelukkig lekte er deze keer niks weg.
De kachelpot vervangen kan ik nu maar met 1 moerje vast zetten omdat die ander afgebroken is en ik geen draad meer kan tappen op het overgebleven stukje.
Ook het olie fister schoon gemaakt en het bezingsel wel er op lag verwijderd. Daarna weer terug gemonteert met verse pakkingen er tussen, maar toen draaien 1 van de 6 moerjes dol... Er uit proberen te draaien met de griptang maar dat ging niet, nieuw draad op tappen gaat ook niet...

Donderdag de een nalaatste dingen afmaken (nog een paar draadjes leggen en motor vullen) en dan vrijdag de remmen ontluchten
En dan ..... op naar de APK!!!
En dan ...... RIJDEN!!

_________________
beginnent sleutelaar
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 11 apr 2017 00:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 dec 2011 19:22
Berichten: 214
Woonplaats: Hoek
Dan is dat waarschijnlijk het boutje waar ook je olieaanzuigbuis mee vastzit. Deze moet je er langs de binnenkant uitdraaien. Zorg ook dat je de dopmoertjes niet te vast draait.

_________________
Let there be Green


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 11 apr 2017 21:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 apr 2016 15:02
Berichten: 116
Woonplaats: Sassenheim
64 Notch schreef:
Dan is dat waarschijnlijk het boutje waar ook je olieaanzuigbuis mee vastzit. Deze moet je er langs de binnenkant uitdraaien. Zorg ook dat je de dopmoertjes niet te vast draait.

Oohja nou je het zegt... dat moet het dan zijn waarom ik hem niet los kreeg.
Donderdag weer ff proberen.
Bedankt voor de tip!

_________________
beginnent sleutelaar
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 apr 2017 22:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 apr 2016 15:02
Berichten: 116
Woonplaats: Sassenheim
Beste buggyvrienden,

Afgelopen week heb ik een stopcontact voor aanhanger verlichting op de trekhaak gemaakt, er zit toch niet voor niets een trekhaak aan! Ook nog wat met de bedrading gevogeld en dat zit nu bijna helemaal goed.

Vandaag was de bloemen corse dus we konden pas laat beginnen met sleutelen (buggy staat bij me oma) en toen eerst nog met de DKW naar de boulevard voor de mooiste file van Nederland.
Toen om half 5 maar is begonnen en toch veel gedaan.
De linker achteras kering had ik er verkeerd ingedaan, dus die lekte stevig, dus ff nieuwe erin en nu is de as dicht. Daarna de wielen eraan gezet en nu staat bij eindelijk weer op eigen pootjes!
Ook de remmen gevuld en bijna helemaal ontlucht.

Ik moet nu nog wat doen in de bedrading, de dashboad verlichting werkt niet (alleen de km teller doet het)
Ook vandaag de dynama maar is gemeten en die geeft maakt 0,7 volt...

Ik had gehoopt dat de buggy deze week voor z'n APKtje kon, maar dat wordt nog een weekje later denk ik zo.

Gr JensAfbeeldingAfbeelding

_________________
beginnent sleutelaar
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 apr 2017 21:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 okt 2008 17:53
Berichten: 1016
Woonplaats: zeewolde
leuk verslag.benieuwd naar het verloop.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 apr 2017 22:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 apr 2016 15:02
Berichten: 116
Woonplaats: Sassenheim
Sjees schreef:
leuk verslag.benieuwd naar het verloop.

Heey Sjees, dan bij deze het verloop!

Afgelopen zondag de remmen helemaal ontlucht en afgesteld.
Daarna konden eindelijk de wielen erop!
En toen was het dan tijd voor een proefritje,(hoe kan ik een filmpje uploaden?) ik was ff vergeten hoe krap het zit maar was een feest dat kleine rondje. Hij remt nu heel goed, als ik het stuur loslaat en rem gaat hij keurig rechtdoor.

De dynamo lade niet bij en die heb ik er gister "ff" afgehaalt, dat vond ik nog een heleklus.
Toen de dynamo eraf was kwam ik er achter dat je de koolborstels ook kan vervangen zonder hem eruit te halen...

Vandaag de dynamo weer ingebouwd en hij laadt weer perfect!!
Daarna de alles ff getest of alles het goed doet, want morgen moet hij voor de apk.
Alles deed het dus ik netje de kabelstruik tot boom getapt en netje weggewerkt.
Doen alles gedaan was wilde ik hem ff buiten zetten om de bank leuning er makkelijker in te zetten.
Maar toen ik de sleutel omdraaide gebeurde er vrij weinig... de voorste knipperlichten ging branden en bleven branden en de ruiterwissers kon ik bedienen maar verder helemaal niks.

Toen eerst maar ik gaan eten want ik was er ff klaar mee. Daarna alles door gemeten maar niks kunnen vinden waar het aan kon liggen.
Voor de grap er een andere accu ingezet en alles deed het. Ik snap er echt geen klap van! Beide accu's zijn goed.

Toen kon hij naar buiten en het interieur er ingezet. Daarna weer ff alles getest en nu doen alleen de verschijners het niet...
Morgen nog ff prusten dus en dan naar de apk. Zaterdag nog wag dingen nalopen en zondag naar auto motor klassiek op circuit zandvoort!

Komende tijd wil ik wel km gaan maken zodat we niet voor verrassing komen te staan als we van de zomer 2 weken met de buggy naar het zuiden gaan.

Zo dat was weer een update en als jullie voor me duimen komt het morgen helemaal goed!

Gr JensAfbeelding

_________________
beginnent sleutelaar
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 28 apr 2017 10:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2007 00:15
Berichten: 1195
Woonplaats: Amersfoort - UT (NL)
J3NS schreef:
(...) (hoe kan ik een filmpje uploaden?) (...)

Gaat ook niet op dit forum Jens.

Gebruik daarvoor gewoon YouTube en zet hier in het forum een post met een link er naar toe.

Het kan ook netter door in de post de link in te sluiten.

Dat doe je door "["youtube]hier plak je de link van youtube[/youtube"]".

Die dubbele quotes rond de haakes (deze "[" dus) moet je niet gebruiken en dienen hier alleen om te voorkomen dat hier zwart beeld komt en een foutmelding van youtube.

Hieronder een voorbeeld van een video die ik heb gepost op youtube en die je dan hier kan zien...


Succes en alvast heel veel rijplezier toegewenst.

Grtz. Henny aka Manx

_________________
www.manxter.nl - A buggy produces more smiles per mile than any other car - Bruce Meyers


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 28 apr 2017 22:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 apr 2016 15:02
Berichten: 116
Woonplaats: Sassenheim
Hey Manx bedankt voor je uitleg, zal binnekort wat proberen.

Vandaag is de buggy voor apk geweest en is (zelfs met steekproek) met vlag en wimpel geslaagd!!

Vandaag dan ook gelijk een rondje gereden en hij reed goed, maar heeft denk nog wel wat fine tuning nodig.
Na een km of 10 begon het lampje van de dynamo te branden, dus ben gesport of te kijken of de v snaar er nog om zat. De snaar zat er nog om, thuis weer wat dingen door gemeten en de dynamo gaf maar 0,6 v met de draden erop... morgen weer ff puzzelen.
Ook moet ik een nieuwe gas kabel, de oude is veel te kort waardoor permanent het gas een beetje open staat.

Gr Jens

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

_________________
beginnent sleutelaar
- Ruska Sprinter (1972)
- DKW RT 98 (1936)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 apr 2017 17:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 feb 2017 18:58
Berichten: 16
Woonplaats: Nieuw Buinen
J3NS schreef:

...
Voor de grap er een andere accu ingezet en alles deed het. Ik snap er echt geen klap van! Beide accu's zijn goed.

Gr Jens


Hoi Jens je geeft aan dat beide accu's goed zijn
Maar even een vraag van mijn kant
Hoe bepaal of meet jij je accu ?

Ik maak op mijn werk vaak mee dat klanten een accu doormeten d.m.v. een universeel meter en dan meten ze inderdaad de spanning die aan is gegeven op de accu
Echter een accu kan je alleen goed meten door deze belast te meten bijvoorbeeld d.m.v. een accutester
Bij een slechte accu klapt de spanning in waardoor je in een keer veel minder spanning meet en dus kan bepalen hoe de staat van de accu is

Gr. Ron

Keep up the good work {-06


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Copyright Buggyvrienden.nl® Forum Keeps your VW Buggy alive
phpBB.nl Vertaling