Link Buggyvrienden.nl

Link Buggyvrienden.nl   

Shop Kontakt

Facebook Twitter YouTube Iphone Android

Het is nu 17 nov 2017 21:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 apr 2017 08:20 

Ron schreef:
J3NS schreef:

...
Voor de grap er een andere accu ingezet en alles deed het. Ik snap er echt geen klap van! Beide accu's zijn goed.

Gr Jens

Hoi Jens je geeft aan dat beide accu's goed zijn
Maar even een vraag van mijn kant
Hoe bepaal of meet jij je accu ?

Keep up the good work {-06

Hoi Ron,
Het zijn geen nieuwe accu's die ik heb, ik krijg ze van een friend van me die bij een mb vrachtwagen garage werkt.
Sommige klanten daar willen elk jaar preventief de accu vervangen.
Die accu's worden gwn weg gegooit, die vriend van me meet ze dan door en als ze goed zijn krijg ik ze.

Ps, gister ben ik er achter gekomen dat me spannings regelaar niet fris meer is, waardoor de accu niet meer bijlaad
Iemand gaf me een tip hoe je kan zien of de dynamo kapot is of de regelaar.
De dynamo levert zijn spanning via de D+ en krijgt spanning via de DF.
Hoe meer spanning op de DF hoe meer hij zal laden. Ik heb dus een draad door gelust en 12V op de DF gezet, dan zou je dynamo maximaal moeten laden.
Bij stationair gaf de hij 9,7 en met verhoogd toerental gaf hij 15,7.
Dus me dynamo is nog goed, toch?

Gr Jens

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Profiel  

Select which media to enable

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter
BerichtGeplaatst: 30 apr 2017 09:41 

Hoi Jens

Ik ben geen expert maar 15 volt moet toch voldoende zijn
Ik heb een poosje geleden een accu - dynamotester bij de lidl aangeschaft voor een paar euro
Ben hem nog niet nodig geweest maar heb deze vast in huis

Afbeelding

Succes
Ron

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 mei 2017 22:11 

Hoi Ron,
15volt moet idd wel genoeg zijn lijkt me.
Ik heb er vandaag een andere spanningsregelaar ingezet maar hij laad niet.
Wat ik raar vindt is dat met draaiende motor er geen spanning op dr DF staat, terwijl hij daarmee aangestuurt word.

Gr Jens

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 mei 2017 23:29 

Hoe meet jij de spanning op die DF?

Tussen DF en??

Werking dynamo.

Er staat een 12volt plus op het laadstroomcontrole lampje (net als het oliedruk lampje en knipperlicht verklikkerlampje)
Het midden contact van het laadstroomlampje is verbonden met het DF op de dynamo.
Het lampje brandt dus via de +12volt op het lampje en de massa via de DF van de dynamo.
In de dynamo wordt via de DF wikkelingen en de stroom die via het laadstroomlampje een klein magnetische veld in de dynamo opgebouwd.
Op het moment dat de dynamo gaat draaien dan gaat de dynamo door dat "startmagnetische" veld spanning opwekken, en wordt de DF ook een positive spanning tov de massa (body van de kever)
Het laadstroomlampje krijgt dan via het de teller +12volt en via de DF een +spanning
En twee keer plus gaat het lampje niet branden.
Behalve als de spanning van de dynamo niet hoog genoeg wordt (of je teveel stroom verbruikt door bv een grote audio instalatie en of veel verlichting)en/of de laadstroom lager is dan het verbruik!

Andere oorzaken zijn:
Slecht contact van de koolborstel op de Rotor in de dynamo. (veren, maar die zijn goed zeg je)
Slechte massa strip tussen de versnellingsbak en het chassis.
Een defecte dynamo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 mei 2017 10:11 

Hoi scraphead,
Bedankt voor je uitleg!
Ik heb alles volgens onderstaand schema aangesloten en volgens mij is dat het zelfde als in je uitleg.

Ik meet de DF op de dynamo en de min op de dynamo.
Als ik buiten de SPR (spanningsregelaar) om 12V op df zet gaat de dynamo laden, dan zou de SPR er toch ook zoiets op moeten zetten?? En dat is maar 0,1V.

Gr Jens

Srry als ik het verkeerd snap...Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 mei 2017 19:01 

Hehe ik weet wat er met de dynamo is, hij heeft een interne weerstand van 6 ohm waardoor de SPR hem niet kan aansturen...
Ik moet dus opzoek naar een andere dynamo

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 mei 2017 20:02 

Beste Buggyvrienden,

Het dynamo probleem is nog niet opgelost (andere dynamo + regelaar = nog geen goed resultaat)
Maar verder rijd de buggy heerlijk, hij trekt goed en stuurt als een scheermes! (wel wat overstuur met gas geven de bocht uit)

Voor vandaag had ik 2 grote accu's opgeladen en hebben we met 3 buggy's een tourtje gemaakt!
3 totaal verschillende buggy's, al waren er 2 supers, de blauwe met een 1300 vind ik echt heel gaaf op z'n wielen staan, de groene heeft een 1600 subaru boxer erin en gaat behoorlijk van kiet.
Ik vond het echt gaaf om met een groepje te rijden, de rit wil ik ook nog steeds erg graag organiseren.

Gr JensAfbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jun 2017 21:31 

Beste buggyvrienden,

Inmiddels zijn alle problemen opgelost!
Ik had een stomme fout gemaakt met aansluiten van de dynamo.....
Ik rijdt weer met de grootst mogelijk grijns op me smoel rond!!
Laatst een paar keer door een lange tunnel gereden.... GEWELDIG!!

Ik ben nog bezig met het organiseren van een rit, maar abc rijdt op 12 aug ook al een rit en ik wil hem op 13 aug verrijden. Het is nog ff kijken hoe het loopt maar het komt allemaal goed.

Gr Jens

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jul 2017 09:13 

Goeiemorgen buggyvrienden!

Na het probleempje met de dynamo te hebben opgelost rijdt hij probleemloos, dat geeft goede moed voor de vakantie!

De tips en reacties die ik krijg hier op het forum in het reis topic vind ik erg leuk, ook op de meetings krijg ik hele leuke reacties als ik vertel wat we gaan doen :D.
Ik heb wat reverve onderdelen gehaalt zoals: contact punten, rotor, rotorkap, kleppendeksel pakkingen, V snaar en een nieuwe koppelingskabel (die kan je natuurlijk niet ingekort voor een buggy krijgen... :x )

Gister ff de benzine leidingen vanvangen en nog wat aan de kabelboom gedaan, vandaag de oliemeter plaatsen en opbergbox afmaken.

Ik begin het heeeel veel zin in de krijgen!!

Gr Jens

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jul 2017 23:30 

Vandaag de olietemperratuurmeter aangesloten en in een kopje warm warm gaf hij het goed aan, ben benieuwd wat de temp zal doen als we morgen ff rondje rijden.
Er moeten natuurlijk een hoop spullen mee voor de vakantie, vandaag maar is gekeken waar we alles gaan laten en het moet prima passen.

Me vader is er eigenlijk niet zo blij mee dat we met de buggy weg gaan, hij vindt het te onveilig en te klein (hij rijdt een W140 S klasse, iets groter dus) maar we hebben hem vandaag een stukje "veiliger" gemaakt :)
De tent figureerd nu als voorbumper!
En ik heb de eerste vraag over koeling al gehad..... omdat die voor de gril zit...AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jul 2017 07:32 

straks krijg je onderweg commentaar.... hee meneer je hebt je tent voot de radiateur hangen loopt de motor warm

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jul 2017 23:30 

Afbeelding

Een voetgangers airbag Jens; je bent er eerder mee dan Volvo... :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 jul 2017 19:01 

manx schreef:
Een voetgangers airbag Jens; je bent er eerder mee dan Volvo... :D

Hahaha +1 ;) !

Vandaag weer ff aan het tobbe geweest.
Om wat dingen te kunnen ophalen heb ik bij de action een 12V verdeeldoosje gehaald, de stekker er afgehaald en er langere draden aangemaakt en die op de + en - aangesloten.

Verder nog wat aanpassingen gemaakt aan de box en wat bedrading weg gewerkt.

Er is mss wel 1 grote domper.... het lijkt erop dat 1 van de achteras keringen weer iets lekt.... :mad:
Ik denk dat ik een extra liter versnellingsbakolie ga halen (ik heb nog ruim een halfve staan) en onderweg het pijl in de gaten houden.
mss een nieuwe keringset mee tenemen en die mss ergens onderweg dan te vervangen als we een dag over hebben..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 jul 2017 19:53 

J3NS schreef:
(...) Om wat dingen te kunnen ophalen heb ik bij de action een 12V verdeeldoosje gehaald, de stekker er afgehaald en er langere draden aangemaakt en die op de + en - aangesloten. (...)

Jens, zet er een zwevende zekering tussen; je wilt geen narigheid met je accu en het apparaat wat je aan het opladen bent beleven naar aanleiding van een kortsluiting...

J3NS schreef:
(...) Er is mss wel 1 grote domper.... het lijkt erop dat 1 van de achteras keringen weer iets lekt.... :mad:
Ik denk dat ik een extra liter versnellingsbakolie ga halen (ik heb nog ruim een halfve staan) en onderweg het pijl in de gaten houden. (...)

Weet je Jens, de narigheid van een lekkende kering is dat die versnellingsbakolie in de remtrommel terecht komt en direct van invloed zal zijn op het remgedrag. Die olie stinkt niet alleen mega, maar vreet aan je remvoering van je remschoenen. Kortom, narigheid in het kwadraat en is verre van ideaal voor een 'onbezorgde roadtrip'. Ik zou dit wel gefikst willen hebben voordat ik op pad zou gaan. Wellicht zien andere buggyvrienden dit anders; alleen dit is wat ik vind... :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 jul 2017 22:42 

Hoi Manx,

Die zwevendd zekering zal ik er morgen nog ff tussen zetten, goeie tip!

Die zwetende kering baard mij idd ook wel zorgen... vorige keer ben ik er best ff een poosje mee bezig geweest omdat ik die dikke bus er heel slecht afkreeg.
Ik heb de ankerplaat vandaag helemaal schoon gemaakt, morgen ff kijken of hij weer nat is.
Gr Jens

Profiel  

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]